VÅRA NYHETER OM SEO & CONTENT MARKETING
Google’s lansering av ’Continuous scroll’ kan påverka din SEO
Google har lanserat Continuous Scroll i USA för mobilsökande som innebär att den sökande inte behöver klicka för att se fler förslag än de 10 på första sidan. Nya förslag kommer att laddas in automatiskt när den sökande kommer till botten av Google. Den nya logiken...
7 insikter från en studie i Evergreen Content
Arbetar du också med Evergreen Content i din Content Marketing eller Inbound Marketing så kommer här spännande insikter! Nyligen presenterades en studie om Evergreen Content som indikerar att innehållsstrategi som Listningar, How-to-guider eller Responssidor är de...
Snabba upp din WordPressida
Wordpress är ett fantastiskt CMS med oändliga möjligheter när det kommer utseende och funktioner. Wordpress är väldigt enkelt att sätta upp. Det finns oändligt med guider som du kan hämta kunskap från. Detta är några utav anledningarna till att det finns runt 28...
5 tips på Lead Generation med Content Marketing
Kom igång med Lead Generation med våra 5 tips som du får här! Lead Generation kan vara effektivt om du ger dina besökare något värdefullt som ger dom en positiv upplevelse. Besökaren betalar med sin epost för att få något av dig och du ger en mall, dina insikter, ett...
Vad är strukturerad data?
Strukturerad Data är ett sätt att mappa/tagga upp innehåll eller information på en hemsida. Genom att använda ett standardiserat format och markera upp författaren, rubriken, innehållet, kan Google processa, förstå och indexera sidan snabbare. På samma...
Google MUM, ett nytt kapitel för Content Marketing!
Det är dags att fördjupa dig i Google's kommande lansering Google MUM! På Search On Livestream (29/9 2021), så delade Google med sig av sina framgångar med AI-teknologin. Google visade flera exempel på nya funktioner i sökresultatet men även ny design och utökat...
Sidupplevelse – en samling nya rapporter
User experience eller Upplevelse har blivit allt viktigare och även en del av dagens SEO. Allt vi gör gör vi för att våra besökare ska uppleva hemsidan som enkel att använda, tydlig och snabb. Därför har Google tagit fram en ”Experience” / Upplevelse del i Google...
Satsa på Evergreen Content & förbättra ROI!
Här går vi igenom hur du kan få fler leads och kunder med Evergreen Content och förstå vilken potential som denna typ av innehåll har! Evergreen Content är innehåll som behöver minimalt med underhåll och är relevant över en längre tid, ibland i många år. Med Evergreen...
Täckningsrapporten – Google Search Console
Nästa rapport som vi ska gå genom i den här serien är täckningsrapporten eller "Coverage” som den heter om du har Google Search Console på engelska. Du hittar den i vänstermenyn under rubriken ”Indexering”. En bra rapport med viktig information kring hur din hemsida...
Varför ska B2B satsa på Content Marketing?
Om du funderar på Content Marketing B2B och vad det kan innebära för ditt företag så har du kommit rätt. Content Marketing B2B är en metod som kan göra mycket nytta för ditt företag och bidra till en ökad försäljning. Metoden kan stärka din epostmarknadsföring och...
Resultatrapporten i Google Search Console
I andra avsnittet i Google Search Console serien kommer vi att gå genom ”performance”-rapporten, eller resultatrapporten som den heter på svenska. Hur man använder den samt vilken typ av information och tips man kan få ut ur rapporten. För att understryka vilken typ...
Vad är Google Search Console?
Vad är egentligen Google Search Console, vilken typ av data kan jag hämta från det här verktyget och varför ska jag ha det? Google Search Console är ett fantastiskt verktyg som vi på Ranktrail tycker att alla bör sätta upp när man lanserar sin hemsida. I den här...
Google ändrar din Meta Title
En stor snackis inom sökmotoroptimering den senaste tiden har varit att Google ändrar din Meta Title, även om du har skrivit en egen text. Och Google ersätter din text med en annan text från din webbplats! Det var i mitten av augusti som det började surras om inom...
Link Spam Update – vad innebär uppdateringen?
Som ni kanske har hört eller läst så påbörjade Google sin link spam update under juli månad och påverkar dig som arbetar med sökmotoroptimering. Uppdateringen som egentligen skulle ta två veckor att rulla ut blev färdig i slutet på augusti. Målet med uppdateringen är...
Är sökord i URL & Domän viktigt vid SEO?
Här får du svar på hur viktig din URL och Domän är vid sökmotoroptimering men även tips för din Content Marketing. URL och Domänen har troligtvis en viss påverkan på din SEO men den är mindre än vad det var en gång i tiden var. Och att använda ord i dina URL:er...
LÄR DIG MER OM SEO
MALMÖ
Södra Förstadsgatan 23A
211 43 MALMÖ
STOCKHOLM
KONTAKT