Engagera besökarna!

B2B Content Marketing

Ibland kan det vara en utmaning att nå fram till sina användare på ett bra sätt och i synnerlighet när det kommer till B2B-företag.

Där finns väldigt många faktorer som spelar roll och i det här avsnittet fördjupar vi oss hur du kan på bästa sätt engagera dina webbplatsbesökare så att de stannar längre på din webbplats och även interagerar.

Det kommer även pratas om vikten av att följa upp nyckeltal, Sökintention på Google och varför man ska försöka undvika textväggar för att nämna några få ämnen. Behöver du också förbättra din CTR på webbplatsen? missa då inte vårt poddavsnitt där vi går igenom just det här!

Lyssna här:

Tidstämplar

[01:15] Vad vi inte kommer att tipsa om
[01:40] Ha koll på Bounce rate
[02:43] Vad är bra en bounce rate?
[03:55] Sökintention på Google
[06:05] Så tar du reda på vad en sökande förväntar sig
[07:39] Gör webbplatsen tillgänglig
[10:10] Above the fold, vad du bör tänka på!
[12:30] Undvik textväggar!
[14:05] Fontstorlek, denna bör du ha!
[15:20] Lättscannad sida med citat, punktlistor och avgränsare
[17:15] Bilder, vad är syftet och vad du bör tänka på
[21:25] Inramad text
[22:00] Luftighet
[23:45] Interaktion med quizz, kalkylator, läs mer och download
[24:12] Video
[25:00] Följ upp rätt nyckeltal?

Pin It on Pinterest

Share This