VÅRA NYHETER OM SEO & CONTENT MARKETING

Google inför nya Nofollow-länkattribut

Google inför nya Nofollow-länkattribut

Nyligen meddelade Google att de ändrar förutsättningarna för att använd Nofollow-attribut i länkar som pekar ut från din webbplats till andra webbplatser. Förutom Nofollow så kommer nu fler varianter samt att de ändrar sitt sätt att tolka “Nofollow” och de kan påverka...

läs mer
Google har uppdaterat, det här behöver du veta!

Google har uppdaterat, det här behöver du veta!

Google har gjort en bred uppdatering i algoritmen I början av Juni startade Google sin utrullning av en större uppdatering i sin algoritm som påverkar vårt arbete med sökmotoroptimering. Uppdateringen hade för ovanlighetens skull aviserats i förväg av Google och...

läs mer
Din favicon i Googles sökresultat

Din favicon i Googles sökresultat

Google har lanserat favicon i sökresultaten vid mobilsök och det ska bli spännande att se hur det nya utseendet påverkar sökbeteendet.Nytt utseende i Googles sökresultat Under förra veckan rullade Google ut ett nytt utseende på sitt sökresultat vid mobilsök. Det är...

läs mer
Google’s sökresultat slutade fungera

Google’s sökresultat slutade fungera

Det har hänt en del ovanliga saker med Googles sökresultat i förra veckan när de fick tekniska problem, vilket vi aldrig har upplevt under våra 17 år med Google. Problem med färskt innehåll i sökresultat Flera SEO-specialister världen över har under förra veckan...

läs mer
Duplicate content SEO – allt ni måste veta (2019)

Duplicate content SEO – allt ni måste veta (2019)

Google ogillar duplicerat innehåll (duplicate content) Duplicerat innehåll är något Google ogillar väldigt mycket och vill att ni hanterar rätt, så Google kan visa så bra resultat för sökaren som möjligt. Men vad gäller och hur i de olika fallen hanterar man detta? I...

läs mer
Vad ingår och varför man ska jobba med SEO i 2019

Vad ingår och varför man ska jobba med SEO i 2019

I detta blogginlägg går vi igenom följande: Statistik från 2017 och 2018. Använd data från Google Ads. Genomför en Initial “SEO audit”. Genomför en sökordsanalys. Optimering av On-Page (innehållet på sin webbplats). Länkbygge, även kallat Off-Page. Attrahera rätt...

läs mer
Undvik skript för att dölja ert text- & bildinnehåll

Undvik skript för att dölja ert text- & bildinnehåll

Uppdatering 19/11: lade till dokumentation från Google och lite punkter man kan och bör tänka på för att minimera risken att inte allt innehåll på er sida inte syns och indexeras på Google. Se rubrik "Google har släppt en första dokumentation". Ifall ni använder er av...

läs mer
Bildsökningar på Google är jätteviktiga

Bildsökningar på Google är jätteviktiga

Googles bildsökningar är populärt, men Google uppdaterar trots detta, inte allt för ofta sina bildsökningsresultat och algoritmer. Men på senaste tiden har det skett en del viktiga uppdateringar kring Google Lens, era så kallade alt-text eller alt-tag och hur Google...

läs mer
Tre SEO-nyheter ni inte vill missa!

Tre SEO-nyheter ni inte vill missa!

Det händer ständigt mycket inom SEO-världen och det kan stundtals kännas förvirrande med alla nyheter och uppdateringar som skickas ut. Men oroa er inte, vi har sammanställt en lista med de senaste nyheterna som vi anser är av högst relevans för er och ert företag att...

läs mer
Googles kärnuppdatering i augusti, vad hände?

Googles kärnuppdatering i augusti, vad hände?

Google konfirmerade den 1 augusti att de har genomfört en stor uppdatering gällande deras kärnalgoritm, en typ av uppdatering som de genomför flera gånger om året. De flesta ställer sig nu frågan om hur denna uppdatering påverkar hemsidornas ranking. Hur påverkar den...

läs mer
SEO-tips: Behöver du fler sökord att jobba med?

SEO-tips: Behöver du fler sökord att jobba med?

Missa inte viktiga sökord dina konkurrenter jobbar med! Vi älskar att komma med nya funktioner, tjänster och sätt att hjälpa våra kunder. Nu är det dags igen! Denna rapport föddes efter vi får nästan alltid frågor av våra kunder på sökord och innehåll de kan jobba...

läs mer
Meta Description ändras igen av Google! (uppdaterad 11/12 2018)

Meta Description ändras igen av Google! (uppdaterad 11/12 2018)

11/12 2018: Det är 155 tecken som gäller Idag använder inte Google 320 tecken på sin meta-beskrivning utan det är 155 tecken som gäller idag. Så ifall ni har eller tänker skriva upp emot 320 tecken så rekommenderar vi er att inte göra detta utan att håller er till max...

läs mer

Ny praktikant: Daniell som brinner för video-content

Vem är jag? Jag är 28 år gammal och bor i Oxie. Jag studerar Digital Marketing and Sales Analytics på IHM Business School i Malmö. Jag har ett brinnande intresse för sälj och marknadsföring! Efter att ha jobbat som bagare i nästan 10 år bestämde jag mig för att gå...

läs mer
Möt RankTrail:s nya stjärnpraktikant – Fabian Fallgren

Möt RankTrail:s nya stjärnpraktikant – Fabian Fallgren

Lite om mig   Jag är 28 år, boende utanför Malmö. Studerar till E-commerce Manager på IHM Business School i Malmö. Jag har alltid haft en enorm tävlingsinstinkt, så efter en avslutad idrottskarriär så har tävlingsinstinkten följt med in i mitt intresse för att sälja...

läs mer
Google hör vad du säger, HTTPS, ändring kring meta-data

Google hör vad du säger, HTTPS, ändring kring meta-data

Nu blir Google Chrome ännu hårdare med HTTPS! Vi pratade om vikten av att byta till HTTPS förra veckan. Om du inte tyckte förra veckans nyhet var motiverande nog så borde detta vara det. På bilden nedan ser du hur det ser ut idag kontra fr.o.m. juli 2018. I juli 2018...

läs mer
Google bekräftar: HTTPS, köpta länkar och kanonisering

Google bekräftar: HTTPS, köpta länkar och kanonisering

Om din domän har HTTPS eller ej påverkar din placering och det syns nu allt mer tydligt i sökresultaten enligt en ny amerikans studie. Att köpa backlinks är oftast osmart och kanonisering HTTPS-domäner klättrar, se till att du inte tappar din position Har du en...

läs mer
Tack till alla 70+ som kom till oss denna morgon!

Tack till alla 70+ som kom till oss denna morgon!

Stort tack till alla som tog sig tid att komma till oss denna morgon igen. Vi är oerhört tacksamma att så många, närmare 80 personer, visar intresse och vill komma och lyssna! Vi hade över 70 anmälningar till frukosten, som är för alla och inte bara för våra...

läs mer

Testa RankTrail 14 dagar gratis!

Följ oss i sociala medier

LÄR DIG MER OM SEO

University
Aktuellt
Boka demo

RankTrail AB

Södra Förstadsgatan 23A
211 43 Malmö

KONTAKT

Tel: +467 23 26 87 00
Epost: info@ranktrail.se

Pin It on Pinterest

Share This