Tack till alla 70+ som kom till oss denna morgon!

av rt_admin

 | uppdaterad 30.04.2018

Stort tack till alla som tog sig tid att komma till oss denna morgon igen. Vi är oerhört tacksamma att så många, närmare 80 personer, visar intresse och vill komma och lyssna!

Vi hade över 70 anmälningar till frukosten, som är för alla och inte bara för våra befintliga kunder, och sedan slog vi rekord på vår utbildning, RankTrail University, som är för våra befintliga kunder med över 20 st deltagare. Så kul!!

Ämnet denna morgon handlade om hur man analyserar sin trafik och optimerar sina hemsida och landningssidor baserat på trafiken, syftet från besökarna och rensar upp gammalt som inte direkt fyller något behov hos dig som ägare av hemsidan och besökaren.

Innehållet från morgonens ämne var följande:

  • Sökord utan ranking – som rankar utanför top 100 på Google
  • Indexerad landningssida – indexerar din hemsida på Google? Och hur kollar man detta?
  • Tekniska aspekter – är din hemsida snabb nog? Fyller den alla tekniska krav?
  • Interna länkar – har du länkat internt och varför ska du göra detta?
  • Attraktiv Meta Title & Description – kan du öka din CTR och fyller du Googles nya riktlinjer kring längre meta-beskrivningar?
  • Rätt innehåll för sökaren – jobbar du med informationsbaserad content eller har du endast transaktionell content?
  • Konkurrens – har du rätt förväntningar kring din egna hemsida och har du koll på din konkurrens?

Vill du ta del av morgonens presentation och få nästa frukostinbjudan så skicka in din epost här:

[wpforms id=”2884″ title=”false” description=”false”]

Har du koll på din SEO?

Har du koll på din SEO, konkurrenter, länkar från andra sidor och hur du kan förbättra din placering på Google?

Om inte, så testa vår tjänst gratis i 14 dagar genom att fylla i formuläret på denna sidan.

SEO-Guide från Ranktrail - enkel sökmotoroptimering

Senaste blogginläggen

Googles senaste uppdatering – hur gick det?

Googles senaste uppdatering – hur gick det?

Google justerar ständigt sina algoritmer, oftast små förändringar men i juni 2022 genomförde de en större uppdatering en så kallad "Core" uppdatering av hur sökresultatet rankas. Den här uppdateringen verkar ha påverkat en del sajter rejält. Har din sajt påverkats...

Kom igång med Podcast [strategi och utrustning]

Kom igång med Podcast [strategi och utrustning]

Det finns så många sätt att komma ut med dina budskap. Jag hoppas det inte känns överväldigande för dig, för här kommer ett sätt till - Podcast. Vad är en podcast? Enkelt förklarat är en podcast ett digitalt radioprogram, som inte sänds på radio utan som du laddar ner...

Hur du använder internlänkning bäst för SEO

Hur du använder internlänkning bäst för SEO

Även om du inte vet så mycket om hur sökmotoroptomering (SEO) fungerar så känner du säkert till att det är viktigt att få länkar som leder till ditt innehåll för att hamna högt upp på Google, eller? Det kallas ofta för backlinks och är externa länkar (från sajter som...

Content Marketing tips – återanvänd ditt innehåll

Content Marketing tips – återanvänd ditt innehåll

Ja det kanske kan låta lite som att fuska, men om du har lagt tid på att ta fram ett bra innehåll så varför inte klämma ut så mycket som möjligt av det innehållet? Du har ju redan gjort din brainstorming och all research och du vet vad du pratar om (förhoppningsvis)....

Skillnaden mellan SEO och SEM

Skillnaden mellan SEO och SEM

Jag blev förvånad av den feedback jag fick på en Powerpoint bild för en ny företagsutbildning i Digital Marketing för IHM som jag varit med att ta fram. Rubriken på bilden var "SEO SEM Skillnad" och handlade om skillnaden att arbeta med organiska sökresultat, dvs...

Pin It on Pinterest

Share This