Möt RankTrail:s nya stjärnpraktikant – Fabian Fallgren

av Adam Borowski

 | uppdaterad 14.03.2018

Lite om mig

 

Jag är 28 år, boende utanför Malmö. Studerar till E-commerce Manager på IHM Business School i Malmö. Jag har alltid haft en enorm tävlingsinstinkt, så efter en avslutad idrottskarriär så har tävlingsinstinkten följt med in i mitt intresse för att sälja och att nå utsatta mål.

Efter drygt 13 år i butiksbranschen där jag sysslat med direktsälj till kund, assisterat som butikschef och jobbat med inköp, så kände jag att gå i fysiska butiker inte längre kändes så attraktivt. Men sälj har alltid varit något jag brinner för, så istället för att släppa det helt så bestämde jag mig för att istället hitta en nytt sätt att jobba med sälj. Nu vill jag inte bara kunna avlsuta, utan verkligen lära mig göra hela jobbet från början. Nu ska jag sätta mig in i den digitala världen och lära mig från grunden hur man lägger upp en riktigt bra säljprocess och allt vad det innebär.

 

Varför RankTrail?

 

Jag har alltid tyckt att om man gör ett riktigt bra jobb, så ska man belönas därefter. När jag förstod vad RankTrail jobbar med, att hjälpa företag få en bättre sökmotoroptimering så kände jag att det är något som passar mig. Gör man jobbet med en bra sökmotoroptimering så belönas man med en bättre ranking på Google – perfekt kände jag! Att få möjligheten att vara på ett lite mindre företag mitt i utvecklingsfasen känns väldigt intressant, och det innebär att jag får vara med på hela resan, och verkligen vara delaktig i allt som händer! Dessutom får jag själv lära mig enormt mycket om sökmotoroptimering.

 

Vad kommer jag att bistå RankTrail med?

 

Vad jag huvudsakligen gör och kommer att göra under min 10-veckors LIA hos RankTrail är att jag kommer att jobba med lärande innehåll till RankTrail:s befintliga kunder, vara med på frukostseminarium, utbildningar och framför även att jobba med RankTrail egna digitala marknadsföring.

SEO-Guide från Ranktrail - enkel sökmotoroptimering

Senaste blogginläggen

Googles senaste uppdatering – hur gick det?

Googles senaste uppdatering – hur gick det?

Google justerar ständigt sina algoritmer, oftast små förändringar men i juni 2022 genomförde de en större uppdatering en så kallad "Core" uppdatering av hur sökresultatet rankas. Den här uppdateringen verkar ha påverkat en del sajter rejält. Har din sajt påverkats...

Kom igång med Podcast [strategi och utrustning]

Kom igång med Podcast [strategi och utrustning]

Det finns så många sätt att komma ut med dina budskap. Jag hoppas det inte känns överväldigande för dig, för här kommer ett sätt till - Podcast. Vad är en podcast? Enkelt förklarat är en podcast ett digitalt radioprogram, som inte sänds på radio utan som du laddar ner...

Hur du använder internlänkning bäst för SEO

Hur du använder internlänkning bäst för SEO

Även om du inte vet så mycket om hur sökmotoroptomering (SEO) fungerar så känner du säkert till att det är viktigt att få länkar som leder till ditt innehåll för att hamna högt upp på Google, eller? Det kallas ofta för backlinks och är externa länkar (från sajter som...

Content Marketing tips – återanvänd ditt innehåll

Content Marketing tips – återanvänd ditt innehåll

Ja det kanske kan låta lite som att fuska, men om du har lagt tid på att ta fram ett bra innehåll så varför inte klämma ut så mycket som möjligt av det innehållet? Du har ju redan gjort din brainstorming och all research och du vet vad du pratar om (förhoppningsvis)....

Skillnaden mellan SEO och SEM

Skillnaden mellan SEO och SEM

Jag blev förvånad av den feedback jag fick på en Powerpoint bild för en ny företagsutbildning i Digital Marketing för IHM som jag varit med att ta fram. Rubriken på bilden var "SEO SEM Skillnad" och handlade om skillnaden att arbeta med organiska sökresultat, dvs...

Pin It on Pinterest

Share This