Häromdagen hade Google sitt årliga Think Auto Google-event där dem bjuder in över 800 bil-företag och bilhandlare där dem bland annat diskuterar hantering av data och försäljningsresan av ett bilköp o.s.v. Källan och personen som snappade upp detta på eventet heter Mike Kilinski, där han gick ut på Twitter och berättade detta. Självklart har SEO-personer frågat Google efter detta hände via epost men självklart har Google inte kommenterat eller svarat. Mike Kilinski Google Thinkauto 2017

Så vad hände?

Nick Frost, som är ”Head of Google Brain” i Kanada råkade säga att dem kommer använda/använder klickdata för rankingsyfte. Han sa följande:

Google integrerar sin maskininlärning i processen. Att träna sina AI-modeller för när någon klickar på en sida och stannar på en sida, och när dem går tillbaka och så vidare.

Lyssna på allt han sa här!

 

Här är hela transkriptet i text:

 

Question more practical for auto advertisers… How has or will machine learning improve Google search as it relates to our industry? Search is a great example of a situation where you have some (could not hear) input and design elements and the relationship between those two things is not too super obvious. So the input there is a search and the output is the best page for that search. So when search was invented, like when Google was invented many years ago, they wrote heuristics that had figure out what the relationship between a search and the best page for that search was. And those heuristics worked pretty well and continue to work pretty well. But Google is now integrating machine learning into that process. So then training models on when someone clicks on a page and stays on that page, when they go back or when they and trying to figure out exactly on that relationship. So search is getting better and better and better because of advances in machine learning. So the auto industry, search is getting better, that means search for auto is getting better.

Detta är inget vi inte redan ”visste” men ändå väldigt kul och bra att få det bekräftat från Google själva. Så vad detta innebär är att desto bättre meta-beskrivning, titel, h1:a, content (innehåll) och länkar vidare till andra intressanta artiklar kan påverka din ranking på Google:s organiska sökresultat.

Google har försagt sig! Titel, H1, CTR och bra innehåll är superviktigt

Häromdagen hade Google sitt årliga Think Auto Google-event där dem bjuder in över 800 bil-företag och bilhandlare där dem bland annat diskuterar hantering av data och försäljningsresan av ett bilköp o.s.v. Källan och personen som snappade upp detta på eventet heter...
Läs inägg

Tack alla 65 som kom förra onsdagen till oss på frukost och seminarium!

  Tack för att ni ville komma på förra onsdagens frukostseminarium! Kul att närma 65(!) härliga människor, både befintliga och icke kunder, ville komma till morgonens frukostseminarium. På dagens frukostseminarium pratade vi om vad det krävs och hur man själv kan...
Läs inägg

Fullbokat! 65 stolar framtagna och i morgon kör vi! Superskoj!

Fullbokad frukost! 🙂 Vi bara älskar att hålla föredrag och dela med oss av det senaste från Google- och SEO-marknaden. Månandes frukostseminarium blev fullbokad väldigt fort. Redan första dagen fick vi ihop ca 30 anmälningar - så grymt kul! Detta frukostseminarium...
Läs inägg

Tack för att du tittade förbi. Glöm inte att kolla våra kommande seminarium och möjligheten att testa RankTrail Gratis!

SEO är superviktigt. Testa RankTrail själv 14 dagar gratis!

Fyll i formuläret och få se hur enkelt och pedagogiskt vårt verktyg är.

Följ oss gärna på sociala medier

LÄR DIG MER OM SEO

Seminarium
RankTrail Blogg

RankTrail AB

Adelgatan 21
211 22, Malmö

KONTAKT

Tel: +46(0)72-330 38 99
Epost: info@ranktrail.se

Få de senaste nyheterna om SEO och Google!

Anmäl dig och få alla senaste Google- och SEO-nyheter och inbjudningar till seminarium!

Din anmälan är nästa klar - bekräfta mailet i din inbox också, sen är du klar. Tack!

Pin It on Pinterest

Share This