VÅRA NYHETER OM SEO & CONTENT MARKETING
Checklista till din Content Audit! (2022)
Inför din planering och skapandet av en Content Plan så bör du analysera det innehåll som du redan har och genomföra en Content Audit. Här går jag igenom de olika delarna som du bör ha med i din Content Audit som exempelvis vilken data du bör samla in. Vad är en...
Description – den bortglömda annonsplatsen
Vad är Description? Description (Meta Description) är de textrader på Googles sökresultatsida (SERP) som beskriver innehållet på sidan du hamnar på om du klickar på Title länken. Description saknas ofta Få kan väl ha missat att en sidas Title länk är viktig för SEO...
Sökmotoroptimera din WordPressida
Som vi har nämnt tidigare så är Wordpress ett fantastiskt CMS med oändliga möjligheter. Och med oändliga möjligheter kan även utmaningar uppstå, speciellt när det kommer till SEO. I detta blogginlägget kommer vi att ge några tips om hur du seo optimerar din...
Lokal sökmotoroptimering (Local SEO)
Lokal sökmotoroptimering, Local SEO eller lokal seo på svenska, många namn på samma sak. Här handlar det om att dra in lokal trafik på sökningar som görs i närområdet/regionen/kommunen och så vidare. Det finns mycket att vinna, speciellt för butiker, frisörer,...
404 sida – vad är det?
Ett 404 fel är en HTTP svarskod och du har säkert stött på det hundratals gånger när du har klickat på en länk och hamnat på en sida som inte existerar längre. Felet uppstår när sidan som man försöker besöka har tagits bort eller flyttats. Dokumentet man försöker nå...
Mer innehåll ger fler affärer
Är det ett kontroversiellt budskap, tycker du? Att fler bloggartiklar på en webbplats kommer innebära fler affärer? Nej kanske inte, eller det borde i alla fall inte komma som en överraskning. Låt mig försöka förklara varför. Sökningar (SEO) har hög konverteringsgrad...
Säljare till TMG
Nu är Top Marketing Group, TMG, på jakt efter nya kollegor till säljteamet – målinriktade säljare som älskar att göra kunden nöjd och är en fena på att hitta lösningar utifrån våra kunders behov och våra tjänster och erbjudanden. Här finns chansen att...
Mäta laddningstiden på hemsida
Upplever du att din hemsida är långsam och misstänker du att du kanske tappar besökare eller placeringar på grund av detta? Eller så kanske du vill veta nuläget och hur din nya hemsida presterar? Börja med att mäta laddningstiden för din hemsida, både för mobil och...
Skapa SEO-anpassat innehåll
Ett SEO-anpassat innehåll är även tydligt och målgruppsanpassat per ”automatik”. Många verkar tro att sökmotoroptimering (Search Engine Optimisation - SEO) är en teknisk åtgärd man sätter igång på sin webbplats. Det är inte så jag ser på SEO (även om teknik är en del...
Svara på frågor som ställs på Google – Responssidor
Behöver du tips till ditt bloggande och sökmotoroptimering? Svarar du på frågor som ställs på Google på din webbplats? Om inte så är det ett enkelt sätt att få idéer på innehåll som kan vara av värde för dina besökare och ge en bra effekt vid sökmotoroptimering....
Vad är rel canonical?
Det kan vara så att du har stött på ordet rel=Canonical eller bara Canonical när du har läst om SEO eller när du knappat runt i ditt CMS. Vad är denna länk och vad använder man den till? I det här inlägget kommer vi att prata om rel=canonical och hur den kan hjälpa er...
Bortom alla målgrupper – Besökarens 4 tillstånd
Den här metoden som jag nu kommer dela med mig av till dig, hoppas jag du kommer finna fullständigt revolutionerande. När jag hittade den (nej, det är inte jag som uppfunnit den) fick jag något av en uppenbarelse – det här var något jag hade saknat i min arsenal av...
9 tips till din sökordsanalys
Sökordsanalys är något av det första du bör göra inför ditt arbete med sökmotoroptimering. Arbetet med att sökordsanalysera är omfattande och bör göras med respekt. Sökordsanalys kräver tid och kunskap om datan som du får fram som ska tolkas. Du bör ha förståelse för...
Digital Boost 2021 -Webinar om grunderna i SEO
Ranktrail har tillsammans med Topvisible föreläst om grunderna i SEO för för 130 företag inom turistnäringen i Skåne. Webinarserien Digital Boost 2021 som tagits fram av Tourism in Skåne handlar om SEO, SoMe, bokningsplattformar och andra relevanta områden för...
Google’s lansering av ’Continuous scroll’ kan påverka din SEO
Google har lanserat Continuous Scroll i USA för mobilsökande som innebär att den sökande inte behöver klicka för att se fler förslag än de 10 på första sidan. Nya förslag kommer att laddas in automatiskt när den sökande kommer till botten av Google. Den nya logiken...
LÄR DIG MER OM SEO
MALMÖ
Södra Förstadsgatan 23A
211 43 MALMÖ
STOCKHOLM
KONTAKT